21 września br. w Warszawie odbyła się konferencja dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców. Udział w niej wzięły nauczycielki z naszej szkoły: Agnieszka Lipińska, Małgorzata Skołd, Marzena Stawiak i Małgorzata Zawadzka. Celem konferencji „Dzieciństwo to nie wyścigi" było zwrócenie uwagi opinii publicznej na problem ogromnej presji, jakiej poddawane są dzieci, presji, z którą wiele z nich sobie nie radzi. GALERIA

BSZ1

Co zrobić, by wszechobecna presja nie niszczyła dzieciom zdrowia? Jak wpływa na nie stres będący efektem permanentnych kontroli i porównywania? Jak radzą sobie z presją i oczekiwaniami dorosłych w szkole i w domu? Jak wymagania systemu wpływają na jakość pracy i zdrowie nauczycieli?
Wykłady prowadzone były przez wybitnych specjalistów z Polski i Niemiec:
1. Prof. dr hab. n. med. Michael Schulte-Markwort, od 2004 roku dyrektor medyczny Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Kliniki Uniwersyteckiej w Hamburgu i Szpitala Dziecięcego w Altonie.
2. Prof. dr n. med., Joachim Bauer neurobiolog, lekarz psychiatra i psychoterapeuta, założyciel i dyrektor Instytutu Zdrowia Pracowników Szkolnictwa w Monachium. Kieruje zainicjowanym przez rząd Bawarii Programem Profilaktyki Zdrowotnej Nauczycieli.
3. Lucyna Kicińska - od 2008 związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie pełni funkcję koordynatorki Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz Telefonu dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100. Członkini Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego oraz Zespołu roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego MZ.
4. dr Marek Kaczmarzyk, biolog, neurodydaktyk i memetyk, od 2000 roku prowadzi Pracownię Dydaktyki Biologii na Uniwersytecie Śląskim. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia.
5. dr Violetta Florkiewicz, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, wykładowca Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, logopeda.
6. dr Marzena Żylińska, doktor nauk humanistycznych, zajmuje się neurodydaktyką, metodyką oraz twórczym wykorzystaniem nowych technologii w edukacji. Autorka książek i licznych artykułów dotyczących kształcenia dzieci i młodzieży. Wkrótce ukaże się jej najnowsza książka: Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się.